rFanatic.pl - Internetowa Liga Wyścigowa Logo
Legendarne-Grand-Prix-Monaco-jako-5-Runda-Mistrzostw-Ligi-rFanatic

Legendarne Grand Prix Monaco jako 5 Runda Mistrzostw Ligi rFanatic

Bardzo wolno i ciasno, ale za to jak prestiżowo.

 

Tor w Monte Carlo to najwolniejszy i zarazem najciaśniejszy tor we współczesnej F1, mimo że jest tu dość mało walki i wyprzedzanie, nikomu nawet przez myśl nie przejdzie wykreślenie tego GP z kalendarza. Zwycięstwo w tym wyścigu, który organizowany jest od 1929 roku, to marzenie każdego z kierowców, tutaj wygrywają tylko najlepsi.

Gran Prix Monaco jest nieodłącznie związane z nazwiskiem legendy F1 czyli Ayrtona Senny, który na ulicach Monte Carlo triumfował aż sześciokrotnie, w tym pięć razy z rzędu, tych osiągnięć do tej pory nikt nie poprawił nawet multirekordzista F1 Michael Schumacher.

Pod względem ustawień samochodu najważniejszy jest tu docisk aerodynamiczny, prędkości na tym torze rzadko przekraczają 300 km/h, a najszybszym fragmentem „pętli” jest przejazd przez tunel. Wyboiste i śliskie ulice Monaco wymagają od zawodników przeogromnej precyzji, jeden najdrobniejszy błąd może zakończyć się uderzeniem o bandę i zakończenie rywalizacji dla danego zawodnika.

Dość istotne na tym torze są kwalifikacje, ponieważ wyprzedzanie na ciasnych ulicach jest dość ryzykowne, i w wielu miejscach po prostu niemożliwe. Dlatego uzyskanie jak najlepszej pozycji na starcie będzie podstawą do uzyskanie dobrego rezultatu, drugim kluczem do sukcesu jest strategia postojów w alei serwisowej, chodź jak pokazał w sezonie 2016 zespół Red Bull, nawet najlepszy plan czasami zawodzi ;)

 

W Lidze rFanatic Grand Prix Monaco to 5 Runda Mistrzostw Sezonu 10.

Po GP Kanady kibice zespołu Cadillac z pewnością odetchnęli z ulgą, ponieważ w końcu punkty dla zespołu przywiózł aktualny Mistrz Ligi rFanatic czyli Maciej Bednarczyk. „Lebron” po raz pierwszy w tym sezonie dojechał do mety bez żadnych problemów i od razu przywiózł pełną pulę za zwycięstwo, i dzięki temu w każdym dotychczasowym wyścigu triumfował inny kierowca. Martwi na pewno brak na starcie wyścigu Adrianachelsea, który po zajęciu 4 pozycji w kwalifikacjach na pewno miał ochotę na walkę o podium lecz niestety plany pokrzyżowała mu awaria techniczna samochodu i Adrian nie wystartował do zmagań w Montrealu. Nie wiadomo natomiast co dzieje się z innym kierowcą Cadillaca, a mianowicie z Dawidem Kukurowskim, który po raz ostatni wystartował w GP Brazylii, nasza redakcja próbowała dowiedzieć się czegoś na ten temat, lecz nie uzyskaliśmy żadnej odpowiedzi od Szefostwa Amerykańskiego zespołu. Team Cadillac na pewno znów będzie chciał zgarnąć pełną pulę, tym bardziej w tak prestiżowym wyścigu jak GP Monaco.

Powody do radości po raz kolejny ma na pewno Satch, który po raz kolejny imponuje formą i tym razem przywiózł dla zespołu VW RBR P2, mimo swojej znakomitej dyspozycji, Satcha na pewno zaniepokoiła dyspozycja MisQa w GP Kanady, który po efektowny uderzeniu w bandę zakończył swoje zmagania oraz swoją serię 3 wyścigów z przywiezionymi punktami, co w zeszłym sezonie zdarzało mu się bardzo rzadko. Więc MisieQ na pewno będzie chciał się zrehabilitować w oczach kibiców zespołu VW RBR na torze Monte Carlo, za swój błąd w Kanadzie. Z kolei Satch z pewnością będzie chciał udowodnić na tak ważnym torze swoje umiejętności oraz to, że jego ostatnia forma nie jest dziełem przypadku.

Dość rozgoryczeni po weekendzie w Montrealu są z pewnością w Ferrari, co prawda Lucas oraz Norbi przywieźli kolejno P4 i P5, ale awaria na 10 okrążeń przed metą układu elektronicznego w samochodzie Bosli boli nie miłosiernie zwłaszcza, że zawodnik ten toczył z Lebronem walkę o zwycięstwo. Jasnym promykiem nadziei dla Ferrari może być powrót do formy Norbiego, który w Montrealu wystrzegał się głupich błędów i dzięki temu udało mu się ukończyć wyścig na P5, Szefowie z Maranello mają nadzieję, że kierowca utrzyma formę z Kanady przez kolejną część sezonu w tym m.in. w Monaco, oraz, że po Weekendzie w Monte Carlo Czerwone Bolidy w końcu zostaną liderami Klasyfikacji Konstruktorów.

Z kolei w Sano i Razerze mają nadzieję, że ich kierowcy nie będą popełniali takich szkolnych błędów jak podczas pobytu w Montrealu. Mad (Sano) i Tomiskym (Razer) przez swoje gapiostwo i nie odpowiednie gospodarowanie paliwem, nie ukończyli wyścigu o GP Kanady, ponieważ najzwyczajniej w świecie zabrakło w ich bolidach paliwa. Z kolei inny kierowca Sano, Demon, przedwcześnie zakończył wyścig po przekroczeniu linii wyjazdu z PIT-LANE, co doprowadziło do kolizji z Norbim (Ferrari), a następnie uderzeniem kierowcy Sano o bandę, za incydent ten obaj kierowcy zostali ukarani przez Radę FIA.

Wygranym błędów Razera i Sano był zespół Haas, który w osobie Oktiego123 przywiózł najwięcej punktów dla siebie w tym sezonie.

Osamotniony, choć na pewno szczęśliwy z kolejnego podium (P3), przyjedzie do Monaco kierowca zespołu SKY czyli Empidi, kierowca ten mimo początkowych problemów po starcie, przebił się na dobre miejsce i zdobył swoje trzecie podium w tym sezonie (być może miałby cztery gdyby nie prosty błąd po starcie w Brazylii), takim wynikiem może pochwalić się oprócz kierowcy SKYa jedynie lider klasyfikacji generalnej czyli Bosla (Ferrari).

 

Monaco...

Prestiż....

Klasyka....

Tor jedyny w swoim rodzaju, to o zwycięstwie na tym torze marzy kierowca wyścigowy od najmłodszych swoich lat, tutaj zwycięstwo choćby miało być jedynym w karierze smakuje najlepiej.

Kto w najbliższą niedzielę dostąpi tego zaszczytu w Lidze rFanatic?

Czy będzie to powracający do walki o Tytuł Mistrzowski Lebron?

Czy Bosla, wściekły po niepowodzeniu w Kanadzie będzie chciał zmieść rywali?

A być może Satch zaskoczy wszystkich i w końcu zgarnie dla siebie pełną pulą.

Tego wszystkiego i jak zawsze jeszcze więcej dowiemy się śledząc przebieg rywalizacji w ten weekend w Monaco.

 

A oto kilka wypowiedzi przed tym arcyciekawym wydarzeniem:

Empidi (SKY):

Liczę przede wszystkim na wysoką pozycję w kwalifikacjach co zazwyczaj stanowi dla mnie trudność, a także spokojną i bezpieczną jazdę. Ten tor nie wybacza błędów, tak więc naprawdę trzeba dużo poćwiczyć. Jest to jeden z najważniejszych wyścigów w sezonie więc trzeba pokazać się z jak najlepszej strony. Mam również nadzieję ze w tym wyścigu zespół Sky pokaże się w pełnym składzie. Myślę że mogę powalczyć o TOP 5

Norbi (Ferrari):

Po słabym początku sezonu i długo już wyczekiwanym przełamaniu w Kanadzie , nadszedł czas na kolejne wyzwanie w mojej karierze. W zeszłym sezonie w Monaco zająłem znakomite dla mnie 4 miejsce , teraz będzie trudno powtórzyć ten wyczyn ale naturalnie dam z siebie wszystko by tego dokonać między ciasnymi stalowymi barierami

Maciej Bednarczyk (Cadillac):

Monaco jest jednym z moich ulubionych torów aczkolwiek bardzo łatwo tam o błąd, który może kosztować dojechanie do mety. Zawsze lubię tu wracać. Pierwsze dwa wyścigi zakończyłem tak jak chyba każdy widział, w trzecim nie startowałem i dopiero w ostatnim wyścigu w Kanadzie wszystko poszło po mojej myśli. Pewne pp oraz zwycięstwo było zasługą zespołu, który idealnie przygotował samochód. Liczę na podobny weekend w Monako, ponieważ jeżeli chcę się włączyć do walki o mistrzostwo to muszę dojeżdżać jak najwyżej

Satch (VW RBR):

Jeżeli chodzi o tor w Monaco, to mam ambiwalentne odczucia - z jednej strony jest to bardzo interesujący obiekt zawierający wiele trudnych, nietypowych zakrętów - z drugiej strony ciężko o precyzyjną i regularną jazdę na tak wymagającym obiekcie przez 49 okrążeń
W przeszłości miałem całkiem dobre wyniki, jeżeli udało mi się dojechać do mety - można powiedzieć że to cel który planuję wypełnić w tym GP.
To chyba jedyny wyścig w kalendarzu, gdzie nie walczy się z innymi kierowcami, tylko z samym torem I na koniec cytat z Borowczyka: „Gdy zapytać któregokolwiek, nawet z największych kierowców świata, na którym torze chciałby przede wszystkim odnieść zwycięstwo, zawsze mówi: "Naturalnie, w Grand Prix Monaco"”

 

2016-10-06 21:03:24 Czytano 298

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.
  • Demon

    Niezłe sarenki :) Wypas na wypasie ... jak mniemam to nagroda dla Top 5 ? :)

  • MarlboroMan

    Jak? przekroczył linie Pit-Lane doprowadzając do kolizji z prawidłowo jadącym bolidem i obydwaj dostali kare? Widze to tak, Demon wyjeżdza z alei lekceważąc linie dzielącą obszar wyjazdu z alei a obszarem wyścigowym toru wprost pod koła nadjeżdzajacego ferrari, ferrari uderza w bolid sano który ląduje na bandzie tak?, A czemu obaj dostają kare?

  • Demon

    ślepy jesteś Marlboro , dym papierosowy wyżarł ci oczy :)

  • MarlboroMan

    Nie no, sugeruję sie tym co napisane powyżej, ja jedynie przedstawiłem obraz zajscia widziany moją wyobraźnią, empirycznie zdarzenia nie widziałem, dlatego jeszcze nie oceniam a jedynie się dopytuję. Teraz w obliczu nowych znalezionych przeze mnie materiałów w postaci dwóch filmików gdzie demon wyjeżdza z alei prawidłowo i zostaje uderzony przez ferarii, gdzie wina ewidentnie leży po stronie ferrari. Ale chyba było jescze jedno zdarzenie z wątkiem wyjazdu z alei przez demona gdzie ponoc przekroc

  • MarlboroMan

    gdzie ponoć przekroczył jakąś linie, tak czy nie?, był drugi incydent czy nie był?

  • MarlboroMan

    Bo oglnie widze że tu piszą ze przekroczyłes linie wiec w wypobrazni zarysowałem sobie te sytuacje i prawdopodobny jej przebieg, ale na filmiku nie widać cobyś tam nieprawidłowo pojechał. Domyslam sie ze musi byc jeszcze jedna podobna sytucja -tak czy nie? nie wiem

  • Lucas

    Marlboro na tej powtórce https://www.youtube.com/watch?v=GhTasAKcYMk&feature=youtu.be (dzieło Demona), w 0,03s ta sytuacja zaistniała, choć z tej akurat kamery nie widać tego dobrze, ale z kamery tzw TV widać to, więc dlatego kara dla obu Norbi za kolizje, a Demon za przejazd linii, wszystko wg Tabeli kar dostępnej w regulaminie Pozdrawiam ;)

  • MarlboroMan

    Nie no ja to bym łągodząc potraktował to jako incydent wyścigowy z wiekszym naciskiem winy dla ferrari, pragnę zwrócić uwagę że do kontaktu miedzy bolidami doszło juz po zakonczeniu się lini wyjazdowej alei, Bolid ferrari miał fystarczająco miejsca w zakręcie lecz sprostował sie w zakręcie kierując sie na prawą strone jezdni widząc i wiedząc że tam wyjedza bolid Sano, Ferrari powinien trzymać prawoskręt.

  • MarlboroMan

    Spostrzeżenie takie jeszcze że bolid Sano pojawił się na torze po zakonczeniu lini alei prawie cała długością (no może połową) przed Ferari

  • MarlboroMan

    yyy tam napisałem "..sprostował sie w zakręcie kierując sie na prawą strone jezdni", ah nie na prawą tylko na lewą ps.zbyt ostro, wiedzac bądz czując że tam z lewej wyjeżdza inny bolid

  • Demon

    no wreszcie widzę jakiegoś inteligentnego gościa :) brawo , choć jeden , brawo Marlboro ! choć jeden , który wyłamuje się z Towarzystwa Wzajemnej Adoracji i potrafi rzetelnie ocenić fakty , a fakty tak w ogóle są takie , przypomnę hehe , że Lucas powinien dostać DQ z wyścigu w Kanadzie za bezczelne olanie zakrętu i nie oddanie pozycji i jeszcze dodatkowo powinien dostać start z pitlane w Monaco żeby nie myślał że oszukaństwo popłaca , a co do Norbiego , to incydent był już po tym jak się kończy

  • Demon

    jak sie kończy linia , a nawet gdyby mnie przesunąć na filmie o milimetr w lewo , bo tak by było gdybym jechał w pełni zgodnie z przepisami , to i tak do wypadku by doszło ... jeszcze raz brawo Marlboro ! Szacun :) Cała rada FIA to TWA :) pozdrawiam :)

  • Demon

    skazano mnie Marlboro na start z boksów za te dwa incydenty , co przedstawiają te dwa filmy co zamieściłem. Za nic więcej. Jawne sku..yństwo :)

  • Lucas

    Ocenić fakty widziane tylko z jednej kamery więc nie jest to zbyt rzetelne, a co do twojego niby milimetrowego wyjazdu za linię alei trzeba było tego nie robić i byś nie miał kary i byś walczył o zwycięstwo, a reszta kar jest taka jak w regulaminie gdybyś go kiedykolwiek otworzył i przeczytał to byś wiedział

  • Lucas

    Tu masz kary jakie zostały zastosowane skoro nie umiesz sam wejść w regulamin i przeczytać - moja kara: Wyprzedzanie poza torem : +5 sekund do końcowego rezultatu wyścigu jeśli ktoś kończy wyścig, +1 pozycja na starcie do następnego wyścigu jeśli ktoś nie kończy wyścigu -Norbi: Spowodowanie wypadku (1 poszkodowany): +10 sekund do końcowego rezultatu wyścigu jeśli ktoś kończy wyścig, +3 pozycje na starcie następnego wyścigu jeśli ktoś nie kończy wyścigu -twoje kary dzieciaku: Spowodowanie wyp

  • Lucas

    -twoje kary dzieciaku: Spowodowanie wypadku po przecięciu linii wyjazdowej pitlane: +40 sekund do końcowego rezultatu wyścigu jeśli ktoś kończy wyścig, Start z alei serwisowej w następnym wyścigu jeśli ktoś nie kończy wyścigu, a za kolizje ze mną masz tylko 2 pkt karne więc zrozum to w końcu i przestań robić syf

  • Lucas

    a co do przecięcia linii nie ważne ile to jest czy 1mm czy pół bolidu czy cały, przecięcie linii to przecięcie linii i tyle w tym temacie

  • Demon

    wasz taryfikator dobry jest jako papier toaletowy ...

  • Norbi

    Polecam ci maść na ból dupy xD

Standings
1 Satch 141
2 EmPiDi 116
3 Bosla 97
4 Maciej Bednarczyk 83
5 adrianchelsea 67
6 Lucas 54
7 Dawid Kukurowski 43
8 Okti123 28
1 Ferrari 244
2 Cadillac 193
3 Sky 144
4 VW RBR 106
5 Haas 45
6 Razer 18
7 Sano 17
8 Proton 15
Pogodynka więcej
DZIŚ
0%
JUTRO
0%
CZW
0%
PIĄ
0%
Recently online
NiKo*
12h 4 min
FullKERS
9 days
Bosla
22 days
Patryk T.
30 days
EmPiDi
43 days
Sadowsky
71 days
Vef
75 days
Multimedia
Liga rFanatic YouTube

Liga rFanatic @YouTube

Watch
Last posts