rFanatic.pl - Internetowa Liga Wyścigowa Logo
Tournee-po-Azji-czas-zaczac:-Przystanek-1---Istanbul-Park

Tournee po Azji czas zacząć: Przystanek 1 - Istanbul Park

Przed nami 12 Runda sezonu którą jest GP Turcji

Już w piątek 25.11.2016r rozpocznie się 12 Runda sezonu, która zainauguruje tournée naszej ligi po torach azjatyckich, na sam dobry początek odwiedzimy Turcję, i bardzo dobrze wszystkim znany tor Istanbul Park.

Tor w Istambule jest jednym z najmłodszych w całym kalendarzu F1. Pierwszy wyścig rozegrano w sezonie 2005. Obiekt pod Stambułem, opracowany przez dyżurnego projektanta torów F1 Hermanna Tilke, jest jednym z trzech lewoskrętnych torów w F1. Składa się z czternastu zakrętów, a różnica poziomów wynosi ponad 40 metrów.  Jeździ się szybko, a nawet bardzo szybko, bo odnotowywane są prędkości powyżej 320 km/godzinę.

Okrążenie Istambuł Park z Robertem Kubicą
"Istambuł Park jest to jeden z najlepszych nowych torów ze świetnym pierwszym sektorem, który zawiera wiele długich i płynnych zakrętów. Pierwszy zakręt jest dość zdradliwy, ponieważ znajduje się tam ślepy wierzchołek i zaczyna się tam skręcać zanim zobaczy się wewnętrzną tarkę. Później jedzie się pod górę do zakrętu numer dwa, który jest zarazem bardzo długim łukiem - w trakcie pierwszego okrążenia wyścigu jest on bardzo fascynujący, ponieważ wiele tam się dzieje, a samochody jadą jeden obok drugiego."
"W połowie okrążenia dojeżdża się do zakrętu numer 8, na który składają się cztery wierzchołki, pokonywane przy prędkości ok. 260 km/h. Problemem nie jest wybór toru jazdy, lecz dobijanie bolidu do asfaltu, ponieważ jest tam wiele nierówności. Z obecnymi samochodami jest to praktycznie zakręt, który pokonywany jest na pełnym gazie. W trakcie wyścigu może i nie jest on zbyt wielkim wyzwaniem, jednak jest takim podczas pierwszego okrążenia, gdy ciśnienie opon jest dość niskie, a bolid bardzo ciężki. Trzeba uważać przede wszystkim na prawą przednią oponę, która poddawana jest bardzo dużym przeciążeniom i może się mocno ścierać się właśnie na tym zakręcie.
Za zakrętem numer 8 jedzie się w dół i dojeżdża się do zakrętów 9 i 10, które stanowią szykanę, po której nagle jedzie się pod górę. Można utrzymać w tym miejscu dużą prędkość, jednak w przypadku braku należytej koncentracji łatwo stracić na wyjściu - tak jak zrobił to Vettel w ubiegłym sezonie na pierwszym okrążeniu, gdy pojechał za szeroko. Niekiedy musisz zmienić swój tor jazdy, szczególnie gdy się z kimś ścigasz; można też zrezygnować z prędkości na wejściu po to, by wcześniej przyspieszyć na wyjściu z zakrętu. To dość dziwny zakręt, w którym nie sposób o wypracowanie idealnego balansu, więc zawsze należy podejść do niego z dużym respektem."
"Najlepszą okazją do wyprzedzania daje ostatnia część okrążenia, tuż przed zakrętem nr 12, który znajduje się po długiej prostej i prowadzi do dość krętej części toru. Można tutaj jechać bok w bok, jednak zawsze jesteś ograniczonym przez trakcję oraz przyczepność z przodu. Jeśli kierowca jedzie tu bezbłędnie, wyprzedzenie go jest trudnym zadaniem."
"Mówiąc o ustawieniu bolidu, należy znaleźć kompromis wyznaczony pomiędzy ustawieniami na pierwszy i ostatni sektor. Gdy wybierasz ustawienia pod bardziej szybką część toru i jesteś dobry aerodynamicznie w pierwszym sektorze, to tym samym płacisz brakiem przyczepności mechanicznej, trakcji i stabilności hamowania, co jest szczególnie ważne w ostatnim sektorze.”

Po mokrej i deszczowej Australii, przenosimy się do Turcji, gdzie według najnowszych prognoz pogody padać nie powinno. Zatem czy i tym razem Empidi z zespołu Sky da się we znaki walczącym ze sobą zespołom Cadillaca i Ferrari? W kuluarach mówi się, że Empidi jest tzw. Rainmasterem, choć warto przypomnieć że kierowca Skya wygrał również w tym sezonie na suchej nawierzchni a było to na Indianapolis w USA, lecz wiele osób twierdzi, że jeśli do końca sezonu nie będzie już padać, to raczej było to ostatnie zwycięstwo Empidiego w tym sezonie, lecz zapewne kierowca ten będzie chciał udowodnić, że jego zwycięstwa nie są przypadkowe i jak podkreśla w licznych wywiadach „mam zamiar powalczyć o tytuł”.

W klasyfikacji generalnej po tygodniu przerwy na podium powrócił Bosla z zapasem 2 pkt nad Maciejem Bednarczykiem, z kolei dzięki swojemu zwycięstwu Empidi zbliżył się do Satcha na 18 pkt. Z kolei w klasyfikacji Ferrari zwiększyło swoją przewagę do 29 pkt nad Cadillaciem, a zespół Sky zwiększył swoją przewagę do 32 pkt na VW RBR, który z Australii wyjechał z zaledwie 3 pkt.

Jakie wyniki przyniesie nam GP Turcji

Czy i tym razem Empidi pokrzyżuje plany Cadillacom i Ferrari?

Tego dowiemy się już w najbliższą niedzielę 27.11.2016r o godzinie 19 gdy do rywalizacji przystąpią kierowcy Ligi rFanatic.

Jedno jest pewne emocji na torze Istanbul Park nie zabraknie, więc i was nie może tam zabraknąć.

Serdecznie wszystkich zapraszamy

Do Zobaczenia!

2016-11-24 17:22:33  Czytano 634

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.
  • Bosla

    News super

Standings
1 Satch 141
2 EmPiDi 116
3 Bosla 97
4 Maciej Bednarczyk 83
5 adrianchelsea 67
6 Lucas 54
7 Dawid Kukurowski 43
8 Okti123 28
1 Ferrari 244
2 Cadillac 193
3 Sky 144
4 VW RBR 106
5 Haas 45
6 Razer 18
7 Sano 17
8 Proton 15
Pogodynka więcej
DZIŚ
4%
JUTRO
0%
PON
0%
WTO
0%
Recently online
klix
28 days
Patryk913
31 days
Patryk T.
38 days
TADEO
43 days
Multimedia

Liga rFanatic @YouTube

Watch
Last posts

Dymy

Satch ()

Eventy

Mozer ()